از کجا بفهمیم زمین گنج دارد

از کجا بفهمیم زمین گنج دارد

Share This Post

برای رسیدن به گنجینه هایی که در گذشته دفن شده اند، باید اصول و قواعدی را بدانیم که بر اساس آن گنجینه ها دفن شده را بیابیم. با شناخت آنها می توان از وجود گنج ها در مناطق و با ابزارهایی مانند فلزیاب مطلع شد. این نشانه ها نقشه گنج را بازی می کنند. نقشه ای که برای یافتن گنج دنبال خواهید کرد این است که طرح نیاز به تجزیه و تحلیل کامل دارد، این کار هرکسی نیست و کوچکترین اشتباهی می تواند شما را از هدفتان منحرف کند و تلاشتان را هدر دهد. واقعا کجا باید دنبال گنج بگردیم؟

فهرست ها

موزیک را قرار دهید

 

از کجا بفهمیم زمین گنج دارد

 
 

نشانه های زیادی در طبیعت وجود دارد که با استفاده از آنها می توان وجود گنج را در یک منطقه تشخیص داد یکی از پر پرسش ترین سوالات کاوشگران این است که از کجا بفهمیم زمین گنج دارد ؟ وجود یک سنگ بزرگ که به طور خاص با سنگ های دیگر متفاوت است می تواند نشانه باشد. ممکن است کتیبه ها یا طرح های خاصی روی این سنگ ها حک شده باشد که می تواند نشانه مهمی از گنج باشد. علائم دیگری مانند تخته سنگ، درختان کهنسال، فواره و تپه وجود دارد، اما باید توجه داشته باشید که یک علامت برای گنج در منطقه کافی نیست و برای اطمینان باید به دنبال علائم دیگری بود. از کجا بفهمیم زمین گنج دارد ؟

 

از کجا بفهمیم زمین گنج دارد

 

تپه، نشانه گنج از کجا بفهمیم زمین گنج دارد

 

بعضی تپه ها نشانه گنج هستند اما نه هر تپه ای از کجا بفهمیم زمین گنج دارد !!! در مناطق کوهستانی و حتی کویری تپه های زیادی وجود دارد. این تپه ها دلیل قطعی وجود گنج در آن منطقه نیست. تپه ای خاکی که فاقد رگه های سنگی است و طبیعی نیست می تواند نمونه ای از مکان های مورد نظر ما باشد. تپه ای که ظاهری خاص دارد و با دیگر تپه های منطقه متفاوت است. 

تفاوت در لایه های زمینی، نشانه های گنج:

 
 

اگر علائمی را مشاهده کردید که احتمال گَنج را در آن منطقه افزایش می دهد از کجا بفهمیم زمین گنج دارد ؟ ، شروع به حفاری کنید. نشانه های گنج نه تنها در مجاورت گنج دیده می شو دبلکه  در هر منطقه ای که شروع به حفاری شده از قبل، می بینید که لایه اول مناسب آن محیط (کوهستانی، جنگلی، بیابانی و …) است. پس از ۵۰ سانتی متر حفاری باید با آثاری مانند زغال سنگ، خشت یا تکه های آجر و سنگ رودخانه ای و … مواجه شوید وگرنه گَنجی وجود ندارد.

 

علائم چه موقع بعد حفاری ظاهر می شود ؟

 

 این علائم اکنون ممکن است پس از یک متر ظاهر شوند. ظروف چینی، سنگ قبر یا جسد انسان، کوزه سفالی، زغال (حداقل ۷ سانتی متر) یا گل صابون (روغن) که در گذشته برای عایق کاری و جلوگیری از رطوبت و محافظت از گنج مورد استفاده قرار می گرفت و … نشانه هایی از گَنج که ممکن است یافت شود. بعد از یک متر اما این علامت برای وجود گنج در آن مناطق کاملاً کافی نیست، زیرا در گذشته ممکن است شخصی در آنجا آتش روشن کرده باشد. 

 

 

تا عمق ۲ متر چه چیز هایی را می بنیم ؟ از کجا بفهمیم زمین گنج دارد

 

اگر تا عمق ۲ متری حفاری کنید با علامت دیگری روبرو خواهید شد. وجود چین های طبیعی و غیر طبیعی یا سنگ های بزرگ با اشکال و رنگ های مختلف و وجود خشت خام که به صورت پلکانی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند از نشانه های مهم وجود گنج در آن مکان است.

 نشانه دیگر وجود آهک یا گِل آهکی است که برای مقاومت و جلوگیری از نشست خاک استفاده می شود. وجود چین های طَبیعی و غیر طَبیعی یا سنگ های بزرگ با اشکال و رنگ های مختلف و وجود خشت خام که به صورت پلکانی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند از نشانه های مهم وجود گَنج در آن مکان است. 

 

بخری از نشانه های دیگر در پیدا کردن گنج

 

نشانه دیگر وجود آهک یا گل آهکی است که برای مقاومت و جلوگیری از نشست خاک استفاده می شود. وجود چین های طبیعی و غیر طبیعی یا سنگ های بزرگ با اشکال و رنگ های مختلف و وجود خشت خام که به صورت پلکانی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند از نشانه های مهم وجود گَنج در آن مکان است. نشانه دیگر وجود آهک یا گُل آهکی است که برای مقاومت و جلوگیری از نشست خاک استفاده می شود.

 

آبنما، درب ورودی تالار گَنج:

 
 

از کجا بفهمیم زمین گنج دارد ؟ وجود چشمه ها در کنار تپه ها، دَره ها و درختان به عنوان علامت دوم یا سوم در نقشه های گنج به کار می رود. حضور بهار ما را به هدف و شاید آخرین نشانه می رساند. حال اگر چِشمه اطراف تپه باشد ممکن است گَنج در ورودی تپه باشد ولی اگر چشمه در بالای کوه باشد گَنج هایی در کنار آن دفن شده است. در بین تمام چشمه هایی که این شرایط را دارند، تنها ۱۰ درصد احتمال گَنج وجود دارد.

 

اینها نشانه های وجود گَنج است از کجا بفهمیم زمین گنج دارد ؟. اگر با این نشانه ها مواجه شدید باید شروع به حَفاری کنید!!! و ۲ تا ۳ متر تا با نشانه های دیگر گنج مواجه شوید. اگر یک علامت فرعی شما را فریب دهد کیلومترها از گنج دور خواهید شد و در نهایت چیزی به دست نمی آورید و انرژی و زمان خود را هَدر خواهید داد. اگر فلزیاب را از گوهر باستان تهیه کرده اید ، بدون حَفاری مطمئن خواهید شد که گَنجی در زمین وجود دارد.

 

نتیجه گیری

 

 با خرید فلزیاب گوهرباستان می توانید پس از مشاهده اولین علامت به راحتی زمین را اِسکن کنید و در صورت وجود طلا و گَنج، دستگاه محل دقیق و عمق ناهنجاری را به شما نشان می دهد و سپس شروع به حفاری می کنید.

 زمین کار با فلزیاب شرکت ما از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری می کند و زمان آزمون و خطا را برای یافتن هدف مورد نظر در اختیار شما قرار می دهد. در واقع شما با خرید فلزیاب ما با ارزش ترین چیز را برای خود می خرید، یعنی زمان.

گوهر باستان

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch